sunnuntai 10. tammikuuta 2010

Xena Noormarkussa 6.1.10



Yo wo-and men!
Uusi vuosi,vanhat kujeet. Vuoden eka startti oli pitkälti samanlainen,kun vuos sitte.Nyt oli vaan helvetin kylmä, -16 astetta.Ihme kyl hallissa sisällä ei ollu kun 10. Oli sinne silti jokunen turistikin uskaltautunut,tunnustus heille.Sen verran unisia ollaan,ettei lähetty A kisaan mukaan lainkaan vaan alotettiin B-kisasta, ja tuomarina toimi Sari Mikkinen,uus tuttavuus meille.Rata oli ihan kiva,ei mitään ihmeellisyyksiä ja aika sujuva(kin).
Alku lähti ihan hyvin liikkeelle,kovalla sppdillä niinku tapoihin kuuluu. Este 8 oli kepit.Tultiin siihen vähän liian lujaa ja Xena veti ohi ekasta välistä.Nopee korjaus ja jatkettiin. Puomin alla oli u-putki.Oma juoksu-linja kulki putken selkä-puolelta. Tarkistin asiaa jälkeenpäin et mikä meni vikaan. Oma juoksulinja kulki aikalailla suoraan puomin suuntasesti,mut jostain syystä X vaan hyppäs pois keskellä puomia. Sen jälkeen paketti alko levitä,eikä ohjaaminen enää oikeen kiinnostanu. Lopussa oli pitkä suora ja sen puol välissä piti koukata putkeen.En edes yrittäny kääntää Xenaa sinne,kun pisteitä oli jo 20. Mielummin hyl kuin ruma tulos.

Vikalle radalle vaihtu tuomarix Heinon Marjo ja haastetta tuli heti astetta enemmän.Heti alussa oli vastaava tilanne,kun edellisellä radalla, eli täydestä vauhdista tiukasti putkeen.No se onnistu,kun olin enempi hereillä eikä vituttanu. Nyt kepeille piti tulla 90as. kulmassa ja sitä ennen jouduin tekee valssin,et saan Xenan keppien oikeelle puolelle. Este oli siis hetken selän takana ja kovan vauhdin takia ajauduttiin n.metri keppi-linjan ohi.Xena oli koko ajan hallinnnassa eikä ohittanu ekaa keppiä radan kulkusuuntaan nähden. Sen takia vähän ihmettelin siit tullutta kieltoo. Toinen vitonen tuli ihan lopus,kun oltiin törmäyskurssilla ja otin vauhdin pois hypyh edellä ja siitä kielto.Ihanneaika oli 42 s. Se alittu vajaalla 5 sekunnil ja sijotus vaatimaton, viides.

Olis tää vuosi voinu paremminki alkaa,mut olis se voinu alkaa paskemminkin.Nyt huilataan pari viikkoo ja katotaan mitä Att:llä nyt saadaan aikaan.

au revoir!

Ei kommentteja: